Serce w rodzinie

Co jest sercem rodziny?

Prof. Richard Dahl, psychiatra i pediatra z University of Pittsburgh Medical Center zbadał, że dziecko w USA spędza przeciętnie 3 godziny dziennie przed telewizorem. Oznacza to 28 godzin tygodniowo. W szkole dzieci spędzają 30 godzin tygodniowo. Czas spędzony z rodzicami to 8 minut „znaczącej rozmowy”, jaką odbywają z ojcami i 11 minut rozmowy z matkami – w całym tygodniu!
Mity bez filtra
Dzisiejsze dzieci otrzymują informację wprost z mediów, bez filtra jaki stanowili kiedyś dorośli. W ten sposób dziecięce mity pochodzą głównie ze środków przekazu zamiast od rodziców i bliskich osób. Dzieci absorbują, bezkrytycznie wchłaniają te wartości, jakie są im podawane przez telewizję, zespoły młodzieżowe, filmy, a dorosłych przy tym albo nie ma, albo nie pomagają w interpretacji i zrozumieniu. Tymczasem w większości przypadków środki przekazu dostarczają „wartości”, które są wrzaskliwe, prowokujące albo zakazane – co często oznacza seks, rozlew krwi i gwałt. Dzieci nie posiadają umiejętności nawigacji w tym świecie i pozostawione same sobie próbują zrozumieć znaczenie tego, co widzą i przefiltrować dobre od złego.

Serce, symbol, wektor, rodzina.
_________________________________________
Umiejętność współżycia z ludźmi
i zdolność do pełnych wyczucia i delikatności zachowań
w relacjach międzyludzkich i społecznych
będą sprawą podstawową.
__________________________________________
Rzecz jasna, nie możemy uczyć czegoś, czego sami nie umiemy. Chcemy, żeby dzieci wyrażały głębokie uczucia serca, takie jak szacunek, lojalność, wdzięczność, ale jednocześnie spodziewamy się, że dzieci same je w sobie wypracują. Tymczasem dzieci muszą być nauczone cenienia tych wartości – nie poprzez to, co mamy do powiedzenia na ich temat, lecz przez sposób, w jaki je stosujemy w życiu.
_____________________________________________________
Tworzenie rodzinnego środowiska, które kultywuje głębokie uczucia serca
i prawdziwą troskliwość wzajemną między rodzicami i dziećmi
musi się stać priorytetem każdego z rodziców.
____________________________________________________
Szybkie tempo życia świata, w który wkroczą dzisiejsze dzieci, wymagać będzie od nich odpowiednich zdolności polegania na sobie i szybko działającej intuicyjnej inteligencji. A konkurencja będzie duża. Umysłowe zdolności są zawsze cenne, ale przyszłość nieść będzie coraz większą potrzebę zdolności kreatywnych i adaptacyjnych na skalę, jaka nigdy dotąd nie miała miejsca. Umiejętność współżycia z ludźmi i zdolność do pełnych wyczucia i delikatności zachowań w relacjach międzyludzkich i społecznych będą sprawą podstawową.
Tworzenie rodzinnego środowiska, które kultywuje głębokie uczucia serca i prawdziwą troskliwość wzajemną między rodzicami i dziećmi musi się stać priorytetem każdego z rodziców. Ustanawianie silniejszych intuicyjnych więzi ze swoimi dziećmi jest pierwszym krokiem w nadawaniu kierunku, który będzie przyjęty – rozwijając szacunek i ułatwiając wyzwanie, jakim jest dyscyplina. Rozwijanie umiejętności kontrolowania emocji jest niezbędne dla rozwijania szerszej inteligencji, by radzić sobie z presją i przeciwnościami, jakie nieodwołalnie pojawią się w życiu.
Zdrowie i właściwe zachowanie się nastolatków biorą się w ogromnej mierze z poczucia, że rodzicom na nich zależy. Nastolatki, które czuły, że są kochane przez rodziców radziły sobie z unikaniem ryzykownych zachowań – włączając wczesny seks, palenie, alkohol i narkotyki, gwałty czy samobójstwa – niezależnie od statusu społecznego czy ekonomicznego.

Miłość składnikiem diety

Uczucie bycia kochanym jest ważniejsze dla dziecka, aniżeli cokolwiek innego. Badania, jakich dokonano na Uniwersytecie Harwarda wykazały, że dorośli, którzy nie czuli się kochani jako dzieci zapadają częściej na choroby, aniżeli ci, którzy doświadczyli miłości. Oznacza to, że miłość jest potrzebą i warunkiem, a nie alternatywą, żeby móc prowadzić zdrowe życie.
Od momentu narodzin dziecka miłość jest równie żywotną sprawą dla jego rozwoju, zdrowia i przetrwania, jak fizyczna pielęgnacja. Chociaż podstawowa struktura mózgu i obwody nerwowe do sterowania emocjami są dobrze wykształcone jeszcze przed narodzeniem, to jednak doświadczenia dziecka w okresie wczesnych jego lat życia mają najważniejsze znaczenie. Emocjonalny wpływ na jaki dziecko jest wystawiane, oddziałuje na rozwój jego emocjonalnych obwodów.
_________________________________
Kiedy rodzic jest w gniewnym nastroju,
kiedy się martwi lub jest zestresowany,
dziecku jest przekazywany dysharmonijny,
 nieuporządkowany rytm serca.
_________________________________

Rodzina i serce ilustracja wektor. Ilustracja złożonej z ...
Pole elektromagnetyczne naszego serca rozprzestrzenia się poza nasze ciała i niesie informację o naszych emocjonalnych stanach ku wszystkim dookoła nas. Kiedy rodzice odczuwają prawdziwą miłość i troskę, harmonijny, uporządkowany rytm serca jest przekazywany dziecku. Kiedy rodzic jest w nastroju gniewnym, kiedy się martwi lub jest zestresowany, dziecku jest przekazywany dysharmonijny, nieuporządkowany rytm serca. Elektromagnetyczny przekaz z naszego serca promieniuje na zewnątrz naszych ciał i jest odczuwany przez innych.
_____________________________________________
Kiedy opiekun dziecka dostraja się do jego uczuć
i właściwie odpowiada na dziecięce emocje,
obwody nerwowe dziecka są pozytywnie zasilane i wzmacniane.
_____________________________________________
Jeśli rodzic jest zmartwiony, zły lub zestresowany to rozmawianie z dziećmi, czy też czytanie im, jest bezproduktywne. Nawet gdy matka lub ojciec próbują być mili dla dziecka, czy też czytają dla niego, to ich martwienie się lub ich emocjonalne wzburzenie sprawia, że pole elektromagnetyczne wytwarzane przez serce tego rodzica jest mniej uporządkowane, a system nerwowy dziecka odbiera tę dysharmonię. Co więcej, rodzice, którzy dają upust swoim zmartwieniom i depresji, powodują wzrost prawdopodobieństwa, że ich dzieci będą cierpiały na przeróżne problemy psychiczne i emocjonalne.
Kiedy opiekun dziecka dostraja się do jego uczuć i właściwie odpowiada na dziecięce emocje, obwody nerwowe dziecka są pozytywnie zasilane i wzmacniane. Z kolei, kiedy dziecięce emocje napotykają stale na odpowiedź obojętną lub negatywną, obwody nerwowe dziecka ulegają zaburzeniu. Jak mówi badaczka, Deborah C. Beidel z Medical University w Płd. Karolinie w Charleston, osłabione połączenia obwodów mogą się okazać nie dość mocne. W rezultacie około 10 lub 12 roku życia dziecka mogą one ulec przecięciu, co często oznacza, że są stracone na zawsze. Neurony, które się nie połączyły lub też nie rozwinęły obwodów, zostają odcięte i stopniowo rozpuszczają się w mózgowo-rdzeniowym płynie, by umożliwić rośnięcie innym neuronowym strukturom.
Jednakże nawet po odrzuceniu przez rodziców jest wiele przykładów dzieci, których emocjonalny i psychiczny stres został opanowany dzięki szczerej miłości i trosce innych opiekunów: dziadków, niani, starszego rodzeństwa lub wychowawcy. Plastyczność mózgu dostarcza nadziei, że w każdym wieku system emocjonalny może być reedukowany przez pozytywne zasilanie i przez uczenie dzieci i dorosłych technik emocjonalnej samokontroli.



Serce, rodzina, wektor Klipart | k4917370 | Fotosearch

Gdy matka jest dla córki jak siostra,
A ojciec dla syna jak brat,
To córka trudnościom sprosta,
Syn odważnie pójdzie przez świat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz